fbpx

Jak postavit funkční funnel?

V dnešním článku se podíváme na to, co je to funnel a proč a jak díky němu můžete znásobit své zisky z podnikání. Bez ohledu na to, v jakém odvětví podnikáte a jestli nabízíte služby nebo produkty.

Nejprve něco málo čísel, protože statistika sice nuda je, má však cenné údaje. A jak se vás budeme snažit průběžně přesvědčit, online marketing je především hra čísel.

Z pohledu našeho byznysu můžeme rozdělit lidi do 2 skupin: na ty, kteří moji zákazníci nikdy nebudou (tedy pro nás z pohledu marketingu nezajímavá skupina, například pokud prodáváte pneumatiky, nebudou pro vás zajímaví lidé bez auta) a pak druhá skupina, skupina zákazníků a potenciálních zákazníků.

Statistika nám říká, že když na vaše stránky přijde odkudkoliv člověk, ať už z reklamy nebo se na váš web nějak proklikal přes vyhledávače / sociální sítě, tak pouze asi 1 % z návštěvníků provede okamžitě nákup. Přitom podle průzkumů je mezi návštěvníky vašeho webu mezi 35 – 55 % potenciálních zákazníků!

Skupinu zákazníků můžeme podle rychlosti jejich rozhodování dělit do 3 skupin. Jsou to

  • rychlíci (koupí v rozmezí 0 – 10 dnů)
  • motivovaní kupci (koupí v rozmezí 11 – 90 dnů)
  • zvažovači (koupí v rozmezí 91 dnů až 2 let)

Rychlíci jsou lidé, kteří akutně řeší svou potřebu v oblasti, ve které podnikáte a pokud jim jste alespoň trochu sympatičtí nebo jim nijak zásadně nebráníte v rozhodnutí okamžitě koupit, udělají to. To je právě to zmíněné 1 % zákazníků.

Značná část lidí ve svém online marketingu cílí pouze na tento typ klientů. Těch je ale, jak vidíte, velmi malé množství. Běžně se přesto snaží inzerenti postupovat podle následujícího schématu:

Představte si situaci, kdy máte slušnou reklamu, která na vaše stránky proto přivádí slušnou návštěvnost.


Máte celkem dobrou prodejní stránku.


Zaplatíte si reklamu na Facebooku a na své stránky přivedete 1000 lidí.
1% si koupí váš produkt.

Abyste prodali dalším 10 lidem, musíte přivést (statisticky) dalších 1000 lidí, správně?

Ne!

Tedy pokud použijete daleko funkčnější model, kdy sbíráte kontakty návštěvníků vašich stránek, se kterými pak budete dále pracovat. A máte tak možnost postupně z 1000 lidí vygenerovat ne 10 ale třeba 50 – 100 prodejů. Ne hned, ale v průběhu času.

Hrajete tak ne o 1%, ale získáváte více z těch 35 – 55% potenciálních zákazníků. Samozřejmě ne všichni nakoupí u vás, ale přesto se tenhle přístup násobně více vyplatí.

Takové schéma pak vypadá takto:

Běžné schéma doplníme o magnet, nějaký hodnotný obsah, který návštěvníkovi nabídneme výměnou za kontakt. Může to být webinář, report, vaše přednáška, návod na něco nebo třeba slevový kupón na první nákup.

Reklama pak neslouží k tomu, aby vedla klienta rovnou na prodejní stránku, ale děláme přesný opak: dáváme klientovi něco zdarma, abychom získali jeho důvěru, abychom měli čas představit přednosti našich služeb a/nebo produktů.

Protože máme na stránce nainstalovaný Facebook pixel, víme přesně, kde náš potenciální klient z prodejního procesu vypadne a kombinací emailů a reklam na Facebooku ho pak vracíme do bodu, kde odešel.

Tímto způsobem provádíme klienta funnelem, tedy prodejním trychtýřem, nebo-li cestou zákazníka a postupně ho ohříváme.

Na začátku, při prvním kontaktu vás klient nezná, proto si od vás pravděpodobně nic nekoupí (takto se zachová 99% lidí). Ale postupem času má možnost vás více poznat. Více pozná vaše produkty a služby. Máte možnost mu ukázat svoje hodnoty a benefity spolupráce s vámi.

Odbouráváte přirozeně jeho námitky a budujete důvěru. Klient se tak rozehřívá a tím se odhodlává a připravuje na nákup u vás.

Postavit si funkční funnel a sledovat, kudy vám z něj utíkají potenciální kontakty může být velmi náročné a zdlouhavé, ale je to něco, o co byste určitě měli usilovat. A pak celý proces ladit a vychytávat. Jak přesně začít a na co se soustředit, pokud chcete vytvořit funnel pro expertní podnikání, si můžete přečíst v tomto článku.

Jestli systému rozumíte, nebo dokonce už svůj funnel máte a chcete ho začít lépe využívat, zanedlouho budete moci vyzkoušet naši jednoduchou aplikaci adveroo – obsahuje totiž nástroj chytrá publika, která na pár kliknutí automaticky vytvoříte a můžete pak velmi snadno připravit reklamy tak, abyste mohli lidi, kteří propadnou sítem, vracet zpátky na cestu. Přihlaste se na čekací listinu a dáme vám vědět, až ho spustíme>>.

Jestli se vám tenhle proces líbí, ale zdá se vám moc složitý, ozvěte se. Všechno z výše uvedeného rádi uděláme za vás.